مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 12:322022-03-06اقتصادي

سرانه مصرف آبزیان در اصفهان 11 کیلوگرم است


مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اکنون سرانه مصرف آبزیان در استان اصفهان به 11کیلوگرم رسیده که نسبت به سرانه جهانی کمتر است.

- محمدرضا عباسی، با بیان اینکه مصرف ماهی در سال های دهه 70 زیر 2 کیلوگرم بوده است، اظهار کرد: البته به دنبال برگزاری همایش ها، جشنواره ها و برنامه های آموزشی با هدف آشنایی مردم با ارزش غذایی و خواص ماهی و همچنین دسترسی شهرستان های بزرگ استان اصفهان به بازارهای تخصصی ماهیان خوراکی، این میزان افزایش یافت، اگرچه نسبت به سرانه مصرف ماهی در جهان (برای هر فرد 21 کیلوگرم) کمتر است.

وی افزود: حدود 20 درصد آبزیان خوراکی در استان مصارف داخلی دارد و بقیه از جنوب و سواحل خلیج فارس و شمال کشورمان وارد استان می شود.

به گفته مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان، نزدیک به 35 گونه انواع ماهی گوشتی از جنوب و شمال کشور تحت نظارت شیلات ساحلی صید و به اصفهان وارد و باکیفیت بهداشتی بالا زیر نظر اداره دامپزشکی استان در بازارهای تخصصی ماهی در استان اصفهان توزیع می شود.

در این بازارها پنج گونه ماهی های پرورشی و تولیدی استان عرضه شود و اکثر آبزیان مورد تقاضای شهروندان ماهی های جنوب کشورمان است که هزینه حمل ونقل آن ها نیز بیشتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه مصرف آبزیان در اصفهان 11 کیلوگرم است

سرانه مصرف آبزیان در اصفهان 11 کیلوگرم است