مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 12:522022-03-06اقتصادي

چرا سود سهام عدالت پرداخت نشده است؟


به رغم وعده دولت برای پرداخت سود سهام عدالت در هفته آخر اسفند، 8 شرکت بزرگ هنوز سود را به حساب سپرده گذاری مرکزی واریز نکرده اند.

اما علت این عدم تحقق پرداخت در چیست؟ - بورس تابناک ، سهام عدالت طی دوسال اخیر به یکی از پرچالش ترین موضوعات در محافل عمومی کشور تبدیل شده است.

از یک سو براساس آمارهای منتشرشده از سوی وزارت رفاه (داده های پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان) حدود 42درصد از مستحقان واقعی (افراد واقع در دهک های یک تا 6)، سهام عدالت ندارند و به جای آنها، تعداد 17٫5میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت جزء پردرآمدها بوده و استحقاق دریافت این سرمایه مادی و معنوی را نداشته اند.

این موضوع موجب شده انتظارات برای اعطای مجدد سهام عدالت به افراد مستحق بالا برود که البته تاکنون به رغم تلاش های مجلس، نتیجه ای نداشته است.

از سوی دیگر کاهش ارزش سهام عدالت که از مرداد سال گذشته و با سقوط بورس رخ داده، موجب شده برخی سهامداران سهام عدالت قصد فروش این دارایی را داشته باشند.

به ویژه مقایسه ای که در رسانه ها از قیمت مرداد سال گذشته و امروز سهام عدالت می شود؛ سقوط قیمت این طور به دارندگان سهام القا می کند که دیگر سهام عدالت دارایی چندان مهمی نیست اما بررسی فرهیختگان از وضعیت بنیادی شرکت های سرمایه گذاری استان ها از ارزندگی بالای این شرکت ها حکایت د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا سود سهام عدالت پرداخت نشده است؟

چرا سود سهام عدالت پرداخت نشده است؟