مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 13:372022-03-06سياسي

بایدها و نبایدهای ارتباط با نوجوانان/والدین کانون ارتباط باشند


والدینی که نمی توانند با نوجوان خود ارتباط مناسب برقرار کنند و یک فضای مناسب و امن برای او به وجود بیاورند، بدانند نوجوانشان به سمت منابع دیگری برای برقراری ارتباط می رود.

- ایسنا/ایلام یک روانشناس گفت: والدینی که نمی توانند با نوجوان خود ارتباط مناسب برقرار کنند و یک فضای مناسب و امن برای او به وجود بیاورند، بدانند نوجوانشان به سمت منابع دیگری برای برقراری ارتباط می رود.

پریوش رحیم پور در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه نقش پدر و مادر همزمان و همپای تغییرات زیستی نوجوان باید تغییر کند، اظهار کرد: والدین به حدی خود را درگیر مسائل و مشکلات زندگی کرده اند که دیگر توانایی پذیرش و کنار آمدن با نوجوان را ندارند.

این روان شناس، نادیده گرفتن نوجوان یا داشتن انتظار و توقع بالا توسط والدین را کاری خطا دانست و گفت: والدین آگاه و فهیم با درک و پذیرش تغییرات جسمانی و روانی نوجوان به او کمک می کنند تا نوجوان شایستگی و تغییرات و تناسب بدن خودش را نه به عنوان یک هدف بلکه به عنوان وسیله ای برای رسیدن به هدف های ارزشمند زندگی تلقی بکند و با ایجاد یک محیط سالم، امن و بدون تنش به سازگاری اجتماعی نوجوان کمک کنند.

وی یکی از مهمترین منابع ناراحتی های عاطفی نوجوان را تغییر در روابطش با والدین عنوان کرد و افزود: پدر و مادر باید به تدریج زمینه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدها و نبایدهای ارتباط با نوجوانان/والدین کانون ارتباط باشند

بایدها و نبایدهای ارتباط با نوجوانان/والدین کانون ارتباط باشند