مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 15:122022-03-06اقتصادي

اسامی شغل های مهارت محور کم سرمایه بر اعلام شد


در راستای شناسایی مشاغل مهارت محور کم سرمایه بر، سازمان آموزش فنی و حرفه ای فهرست 472 فرصت شغلی مهارت محور کم سرمایه را اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز بحث اشتغال یک دغدغه اساسی برای بسیاری از خانواده ها به شمار می رود در حالی که فرصت های شغلی زیادی وجود دارد که پایه و اساس آنها مهارت است و به سرمایه بالایی نیاز ندارد.

در مشاغل مهارت محور، جوانان جویای کار با کمترین هزینه و بدون درگیر شدن در بروکراسی های اداری پیچیده، آموزش دیده، به سرعت وارد بازار کار می شوند و تولیدات خود را عرضه می کنند.

بر اساس گزارشها، برای ایجاد یک شغل در صنعت پتروشیمی دستکم 2 میلیارد تا 3 میلیارد تومان سرمایه نیاز است، اما اگر یک شغل مهارت محور و زودبازده ایجاد شود با کمترین میزان سرمایه قابل راه اندازی است.

البته هنوز هم برخی مشاغل و کسب و کارها مثل مشاغل خانگی، مشاغل تعاونی و مشاغل خرد و کوچک هستند که با سرمایه اندک راه اندازی می شوند.

سازمان آموزش فنی و حرفه ای در این راستا 472 فرصت شغلی مهارت محور را شناسایی کرده که راه اندازی آنها سرمایه کمی می خواهد.

غلامحسین حسینی نیا - معاون وزیر کار و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای - در این باره به ایسنا می گوید: آورده و سرمایه اصلی این 472 شغل، مهارت فرد است و سرمایه و هزینه بالایی نمی خواهد و اگر هزینه ای باشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسامی شغل های مهارت محور کم سرمایه بر اعلام شد

اسامی شغل های مهارت محور کم سرمایه بر اعلام شد