مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 15:172022-03-06سياسي

اجرای پویش ایران سرسبز/ الزام دستگاه ها به رعایت قانون هوای پاک


شهرداری ها بر اساس قانون هوای پاک ملزم به برنامه ریزی و اجرای طرح های توسعه فضای سبز شهری در همکاری با دستگاه های متولی در محدوده و حریم شهرها هستند.

- ، مهدی جمالی نژاد، روز یکشنبه 15 اسفند 1400 در حاشیه غرس درخت توسط وزیر کشور، افزود: در راستای تحقق اهداف پیش بینی شده در قانون هوای پاک، امسال در یک اقدام هماهنگ و یکپارچه پویش ملی ایران سرسبز- ایران قوی به منظور بهره گیری از ظرفیت مشارکت شهروندان، سازمان های مردم نهاد، بسیج محلات و گروه های جهادی برای کاشت درخت، ایجاد بوستان های جدید و پایش و بهسازی وضعیت باغچه های خانگی و درختان موجود در حاشیه معابر عمومی و…، اجرا می شود.

وی در ادامه به قانون هوای پاک اشاره کرد و توضیح داد: در این قانون با هدف افزایش سرانه فضای سبز شهری تاکید شده که شهرداری های شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت با همکاری وزارت نیرو و ادارات منابع طبیعی شهرستان، سرانه فضای سبز خود را حداقل به 15 مترمربع برسانند.

معاون عمرانی وزارت کشور با اشاره به بحران منابع آبی در کشور اضافه کرد: بر اساس قانون هوای پاک، توسعه فضای سبز می بایستی از سوی مدیریت شهری با همکاری وزارت نیرو با بهره گیری از بازچرخانی منابع آبی و پساب شهرها و روش های نوین آبیاری و با استفاده از گیاهان کم نیاز آبی، مقاوم و سازگار با اقلیم صورت پذیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای پویش ایران سرسبز/ الزام دستگاه ها به رعایت قانون هوای پاک

اجرای پویش ایران سرسبز/ الزام دستگاه ها به رعایت قانون هوای پاک