مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 15:322022-03-06پزشكي

واکسن کرونا باعث ناباروری می شود؟


در یکسال گذشته و از زمانی که واکسن های کرونا در ایران هم وارد شد، زنان زیادی هستند که واکسن کرونا را تزریق کردند، بعد از مدتی باردار شدند و بدون هیچ مشکلی دوران بارداری خود را سپری کردند و فرزند خود را به دنیا آوردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، رییس انجمن متخصصان زنان و زایمان ایران می گوید: بر اساس آنچه سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت اعلام کرده اند، تزریق واکسن کرونا قبل از بارداری و بعد از سه ماه اول بارداری هیچ منعی ندارد.

واکسیناسیون کرونا نه تنها برای زنان و نوزادان آنها هیچ عارضه ای ندارد بلکه برای حفظ سلامت آنان توصیه اکید می شود و ضروری است.

دکتر اعظم السادات موسوی می افزاید: با توجه به شواهد علمی تزریق واکسن کرونا قبل از بارداری زنان ضروری است و در صورتی که قبل از بارداری تزریق واکسن کرونا انجام نشده باشد توصیه می شود بعد از سه ماه اول بارداری تا زمان شیردهی حتما واکسن کرونا را تزریق کنند.

تنها نکته ای که گفته می شود این است که اگر زمان زایمان مشخص است، از یک هفته قبل از زایمان تزریق واکسن کرونا انجام نشود تا اگر علایمی پیدا شد، زایمان دچار مشکل نشود ولی در تمام دوران از قبل از بارداری و بعد از سه ماهه بارداری، تزریق واکسن کرونا هیچ محدودیتی ندارد و اتفاقا توصیه اکید شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن کرونا باعث ناباروری می شود؟

واکسن کرونا باعث ناباروری می شود؟