مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 17:472022-03-06فناوري

هشدار پلیس فتا درباره اپلیکیشن های جعلی تقویم 1401


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی، رییس پلیس فتا استان اصفهان اظهار داشت: اخیراً در شبکه های اجتماعی شاهد روش های جدیدی از کلاهبرداری با عنوان دانلود نرم افزار تقویم 1401 هستیم که در این شگرد مجرمانه، این افراد با ساخت بدافزارهای مخرب و جاسوسی به دنبال سرقت اطلاعات کاربران هستند یا این که با ارسال نرم افزارهای جعلی و تقلبی برای کاربران، از آن ها کلاهبرداری مالی کرده و یا آن ها را به درگاه های جعلی بانکی هدایت می کنند.

وی افزود: اگرچه شاید این ایده و خدمات ارائه شده در این اپلیکیشن ها در نوع خود مفید و کاربردی باشد، اما همین موضوع، شگردهایی را برای کلاهبرداری در اختیار افراد سودجود قرار می دهد.

رییس پلیس فتا استان اصفهان گفت: کلاهبرداران سایبری با تبلیغ فروش نرم افزارهای جعلی در شبکه های اجتماعی افراد را ترغیب به دانلود و خرید می کنند و به منظور دانلود نرم افزارهای فوق، مبالغی را مطالبه یا این که آن ها را به صفحه های درگاه های بانکی جعلی (فیشینگ) هدایت می کنند که این موضوع سبب کلاهبرداری و برداشت های غیرمجاز از حساب کاربران می شود.

وی خاطرنشان کرد: سازنده اینگونه نرم افزارها به تمامی اطلاعات وارد شده توسط کاربر (نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس و شماره تماس) دسترسی دارند، بنابراین قادرن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار پلیس فتا درباره اپلیکیشن های جعلی تقویم 1401

هشدار پلیس فتا درباره اپلیکیشن های جعلی تقویم 1401