مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 22:022022-03-06سياسي

تلاش برای خواهرخواندگی شیراز با نجف و کربلا


شورای اسلامی شهر شیراز لایحه ای را با هدف تلاش برای تحقق خواهرخواندگی شیراز با شهرهای نجف، کربلا، دوحه، مسقط، دمشق و حلب تصویب کرد.

- عصر یکشنبه 15 اسفند در پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز لایحه شهرداری شیراز، در خصوص خواهرخواندگی شیراز با نجف اشرف، کربلای معلی، دوحه قطر، مسقط عمان، دمشق و حلب سوریه ارسالی از کمیسیون گردشگری و زیارت شورا با حضور 13 نفر اعضای شورا بررسی شد و مستند به ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب اول خرداد 1375 و اصلاحات بعدی آن به تصویب رسید.

در این جلسه مصوب شد به منظور تقویت دیپلماسی شهری، بهبود روابط بین ملت ها، تبادل اطلاعات، تجریبات و توسعه مناسبات مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به شهرداری شیراز اجازه داده می شود، اقدامات قانونی و تشریفات لازم برای تحقق خواهرخواندگی شیراز با شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، دوحه قطر، مسقط عمان، دمشق و حلب سوریه را انجام دهد.

همچنین شهرداری شیراز مکلف است بازبینی لازم در مصوبه شماره 227/97/ص مورخ 28/1/97 را با عنوان دستورالعمل نحوه اقدام شهرداری در انعقاد تفاهم نامه خواهرخواندگی شهر شیراز با سایر شهرها با توجه به سوابق انجام و ظرف مدت دو ماه در قالب لایحه ای به شورا ارائه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای خواهرخواندگی شیراز با نجف و کربلا

تلاش برای خواهرخواندگی شیراز با نجف و کربلا