مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 02:522022-03-06سياسي

چطور نوجوان تنبل را وادار به انجام وظایف کنیم؟


یک روانشناس با بیان اینکه نوجوان تنبل ، لذت های طولانی مدت حاصل از انجام وظایف و مسئولیت های خود را فدای لذت های آنی کارهای بی اهمیت می کند، - یک روانشناس با بیان اینکه نوجوان "تنبل"، لذت های طولانی مدت حاصل از انجام وظایف و مسئولیت های خود را فدای لذت های آنی کارهای بی اهمیت می کند، درباره راهکارهای دوری نوجوان از تنبلی و اهمال کاری گفت: از جمله راهکارها این است که نوجوان با تهیه یک جدول زمانی، کارها و امور خود را به بخش های کوچک تر تقسیم کرده و خود را موظف به انجام آن امور کوچک در موعد مقرر بداند.

دکتر مژگان احمدپور در گفت وگو با ایسنا، به بیان راهکارهایی برای دوری نوجوانان از تنبلی و اهمال کاری پرداخت و گفت: نوجوان تنبل و اهمال کار از ترس مواجه شدن با وظایف و انجام امور اصلی، خود را با انجام کارهای بی اهمیت دیگر سرگرم کرده و اینگونه لذت های بلند مدت را فدای لذت های آنی زندگی می کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه بر اساس احساس لذت قسمتی از مغز عمل کرده و کنترل فرد را در دست می گیرد، ادامه داد: برای رسیدن به اهداف بلند مدت لازم است فرد لذت آنی را به تاخیر بیاندازد.

این در حالی است که نوجوان تنبل انجام وظایف خود را به تاخیر انداخته و لذت های طولانی مدت را فدای لذت های آنی می کند و پس از آن نیز ذهنش درگیر احساس شرم و گناه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چطور نوجوان تنبل را وادار به انجام وظایف کنیم؟

چطور نوجوان تنبل را وادار به انجام وظایف کنیم؟