مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 07:172022-03-07سياسي

عضو هیات رییسه مجلس: دستان بسته هیات نظارت بر نمایندگان را باید باز کرد


عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه تقویت هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به کارآیی و افزایش اعتماد مردم کمک می کند، خواستار افزایش قاطعیت و رفع خلاءهای قانونی کارکردی و نظارتی این هیات شد.

- حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس: کلیات طرح اصلاح موادی از قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان 19 آبان سالجاری رد شد ولی نمایندگان بدنبال اصلاح این قانون از طریق راه های دیگر هستند.

قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان که تاکنون از تیغ اصلاح گریخته، نیمه دوم اردیبهشت ماه 1391 به پارلمان ابلاغ شد و آنچه کمیسیون آیین نامه داخلی پارلمان به عنوان اصلاحیه آن ارائه داد، طرحی 16 ماده ای بود که علاوه بر اصلاح بعضی ماده ها و تبصره ها، چند ماده هم به قانون 12 ماده ای پیشین اضافه کرد.

** آیا اختلاف درباره واژه شأن نمایندگی رفع می شود؟ نخستین ماده اصلاحیه قانون به همراه تغییر ترکیب هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، شأن نمایندگی را تعریف کرد؛ طرح مذکور شأن نمایندگی را افعال، گفتار و نوشتاری دانست که نباید با قانون، موازین شرع، اخلاق حسنه و اقتضاء جایگاه نمایندگی مغایرت داشته باشد.

موضوعی که در قانون 12 ماده ای، هدف از تشکیل هیئت نظارت را تنها با عبارت به منظور حفظ شأن و منزلت نمایندگان و نظارت اعلام کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو هیات رییسه مجلس: دستان بسته هیات نظارت بر نمایندگان را باید باز کرد

عضو هیات رییسه مجلس: دستان بسته هیات نظارت بر نمایندگان را باید باز کرد