مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 09:072022-03-07اقتصادي

پای گرانی وسط بازار شب عید


امسال قیمت بالای کالاهای اساسی و مورد نیاز به حدی بالا است که شب های نزدیک عید را به گران ترین شب های سال برای مردم تبدیل کرده و سهم اقشار کم درآمد از نوروز را به سفره ای بی رنگ و بو رسانده است.

- ایسنا/کرمان امسال قیمت بالای کالاهای اساسی و مورد نیاز به حدی بالا است که شب های نزدیک عید را به گران ترین شب های سال برای مردم تبدیل کرده و سهم اقشار کم درآمد از نوروز را به سفره ای بی رنگ و بو رسانده است.

آیین به یادماندنی عید نوروزسنتی چند هزار ساله است که با ورود به سال جدید توسط مردم ایران جشن گرفته می شود به همین دلیل با نزدیک شدن به روزهای پایانی اسفند سطح شهر آرام آرام رنگ سال نو را به خود می گیرد، بعد از اسلام نیز این سنت به خاطر وجود صله رحم همچنان پابرجا ماند.

به دلیل وجود این آیین هرساله دورهمی های پرشوری میان خانواده های ایرانی برگزار می شود اما قیمت اقلامی مانند میوه، آجیل و شیرینی در بازار روند افزایشی در پیش گرفته و گرانی بازار این روزها، آه و حسرت خانواده های کم درآمد را به دنبال دارد.

مشتری ها فقط قیمت می پرسند با وجود اینکه مسئولان ذی ربط سعی در کنترل و نظارت بازار دارند اما به اذعان شهروندان و حتی فروشندگان نظارت ها کافی نیست و این امر نارضایتی و گلایه مندی شهروندان را به دنبال دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پای گرانی وسط بازار شب عید

پای گرانی وسط بازار شب عید