مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 11:272022-03-07پزشكي

پشه آئدس در یکی از محلات شهر سیریک مشاهده شد


رییس شبکه بهداشت و درمان سیریک با تایید خبر شناسایی پشه آئدس در سیریک، گفت: پیدا شدن این پشه در منطقه خطرناک است، پس مردم نسبت به گذشته بیشتر مراقب باشند.

- اظهار کرد: در یکی دو روز گذشته متأسفانه این پشه در محلای از شهر سیریک نیز رؤیت که توسط همکاران حشره شناس ما صید شد.

امینی با بیان اینکه، پس از مشاهده تخم پشه و تبدیل تخم ها در محیط آزمایشگاهی به لارو مشخص شد، این تخم ها مربوط به پشه آئدس است، افزود: بلافاصله تیمی متشکل از کارشناسان مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت به محل اعزام و بررسی های لازم جهت شناسایی پشه آئدس صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه، نیاز است اقدامات پیشگیرانه توسط شهروندان رعایت شود، تصریح کرد: اقداماتی که باید انجام شود این است که لاشه لنج های فرسوده از بین برده شود چونکه مکانی مناسب برای رشد پشه و تخم گذاری آئدس است، همچنین جمع آوری سریع و روزانه زباله ها و لاستیک های فرسوده بخصوص در محوطه های بندری و گمرکی، و از بین بردن نخاله های ساختمانی، نیزارها و آب های راکد در حاشیه خورها و سواحل از اقدام های ضروری جهت پیشگیری از انتقال و شیوع بیماری در منطقه می تواند باشد.

وی با درخواست و همکاری برخی از دستگاه ها از جمله شهرداری ها، واحدهای صنفی و گمرک برای مقابله با آئدس، عنوان کرد : با توجه به اینکه یکی از محل ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشه آئدس در یکی از محلات شهر سیریک مشاهده شد

پشه آئدس در یکی از محلات شهر سیریک مشاهده شد