مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 13:122022-03-07اقتصادي

انجام کشت قراردادی برنج در 10 درصد از شالیزارهای رشت


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: امسال کشت قراردادی برنج در 10 درصد از شالیزارهای بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور اجرا می شود.

- مسعود اسدی پرور در گفت و گو با ایسنا از اجرای شخم زمستانه در 23 درصد از شالیزارهای این شهرستان خبر داد و گفت: افزایش کمیت و کیفیت برنج در سال آتی از برنامه های این اداره است.

وی افزود: بنا به برنامه ریزی وزارت کشاروزی برای افزایش تولید برنج و اجرای طرح کشت قرارداری برنج مقرر شده است امسال در 6000 هکتار از شالیزارهای رشت کشت قراردادی برنج اجرا شود.

کشت رقم بومی و پرمحصول در برنامه کشت قراردادی برنج اسدی پرور ادامه داد: شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است و بیشترین رقم برنجی که در آن کشت می شود، رقم هاشمی است و برای کشت قراردادی برنج، هم رقم هاشمی و هم برنج پرمحصول کشت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت بیان کرد: در کشت قراردادی برنج امسال برای اولین بار حمایت بهتری از کشاورزان صورت خواهد گرفت و کلیه نهاده ها در اختیار برنجکار در کشت قراردادی قرار می گیرد.

تهیه بذر و انجام آزمون خاک در شالیزارهای کشت قراردادی برنج وی با بیان اینکه تسهیلات کم بهره هم در برنامه کشت قراردادی وجود دارد، یادآور شد: تهیه بذر و انجام آزمون خاک نیز در کشت قراردادی برنج وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام کشت قراردادی برنج در 10 درصد از شالیزارهای رشت

انجام کشت قراردادی برنج در 10 درصد از شالیزارهای رشت