مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 14:222022-03-07فناوري

ایران در رتبه سوم قربانیان حملات باج افزاری


بررسی ها نشان می دهد از میان 10.

5 میلیون بدافزار شناسایی شده از 11 دی تا 10 بهمن امسال، 43 درصد آن به باج افزار واناکرای مربوط است و ایران در رتبه سوم کشورهای قربانی این باج افزار قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مرکز مدیریت راهبردی افتا، باج افزار واناکرای (WannaCry) از سال 2017 قربانی می گیرد و همچنان به عنوان تهدیدی جدی و فعال باقی مانده است.

به طور معمول باج افزار واناکرای سیستم عامل ویندوز را هدف قرار می دهد و با رمزگذاری انواع فایل های موجود در سیستم عامل، خواستار دریافت باج از طریق بیت کوین (Bitcoin) می شود.

در ماه می سال 2017 میلادی، حمله سایبری عظیمی با استفاده از باج افزار واناکرای آغاز شد که بیش از 300 هزار رایانه را در 150 کشور جهان آلوده کرد.

علیرغم حجم گسترده حملات واناکرای، اقدام به موقع و پیشگیرانه مرکز مدیریت راهبردی افتا، مانع از وقوع حادثه سایبری همچون آمریکا در سازمان های دارای زیرساخت حیاتی ایران شد.

کارشناسان نرم افزاری معتقدند که باج افزار واناکرای از نادیده گرفتن نقطه ضعفی شکل گرفته است که اولین بار توسط آژانس امنیت ملی آمریکا کشف شد و سپس به یکی از نیرومندترین حملات سایبری جهان تبدیل شد.

بررسی های شرکت امنیتی دیفندر نشان می دهد که پس از واناکرای، بدافزار GandCrab با 13 درصد در مقام دوم قرار دارد؛ علیرغم اینکه این ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در رتبه سوم قربانیان حملات باج افزاری

ایران در رتبه سوم قربانیان حملات باج افزاری