مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 14:522022-03-07اقتصادي

صنعت دامداری خوزستان در خطر است/ نبود علوفه کمر دامداران را شکست


80 درصد دامداران استان سنتی هستند به همین دلیل توانایی پرداخت هزینه های گزاف را برای تأمین خوراک دام ندارند.

- ، مصطفی کنار کوهی پیش از ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر دامداران خوزستان به دلیل خشکسالی و گرانی نهادها با مشکل تغذیه دام ها روبه رو هستند؛ 80 درصد دامداران استان سنتی و به همین دلیل توانایی پرداخت هزینه های گزاف را برای تأمین خوراک دام ندارند و به سمت تغذیه نامرتبط روی آورده و این مورد اصل دامداری و کیفیت تولید محصولات را تحت شعاع قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی و تنش آبی برای سال آینده نیز پیش بینی می شود، افزود: مثلاً گاومیش نیاز به آب شیرین دارد و زمان بروز تنش آبی برای رسیدن به آب وارد پساب کشاورزی می شود که آلودگی های مختلف و انواع بیماری را دارد که در نتیجه دامداران با تلفات روبه رو می شوند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: تفاله نیشکر هرچند دارای ارزش غذایی بالایی نیست ولی به عنوان خوراک دام برای گاومیش ها استفاده می شد که حالا کمبود آن در خوزستان گزارش شده و گویا در استان های دیگر نیز از تفاله نیشکر خوزستان استفاده می شود.

کنار کوهی با اشاره به اینکه در گذشته هزینه حمله کامیون تفاله نیشکر برای دامداران نهایتاً 260 هزار تومان بوده که حالا به یک میلیون و 600 هزار تومان افز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعت دامداری خوزستان در خطر است/ نبود علوفه کمر دامداران را شکست

صنعت دامداری خوزستان در خطر است/ نبود علوفه کمر دامداران را شکست