مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 15:372022-03-07بين الملل

ماموریت چین برای کاوش آب در ماه


چینی ها قصد دارند در آینده ای نزدیک با ارسال ماموریت رباتیک چانگ ای 7  (Chang e 7) به ماه به جستجوی یخ و بررسی شکل زمین های قطب جنوب ماه بپردازند.

- چینی ها قصد دارند در آینده ای نزدیک با ارسال ماموریت رباتیک "چانگ ای 7 "(Chang e 7) به ماه به جستجوی یخ و بررسی شکل زمین های قطب جنوب ماه بپردازند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از چاینادیلی، به گفته یک دانشمند برجسته فضایی، چین قصد دارد کاوشگر رباتیک چانگ ای 7 خود را برای جستجوی آب و سایر منابع به قطب جنوب ماه بفرستد.

وو ویرن (Wu Weiren) طراح ارشد برنامه اکتشاف ماه چین و یکی از اعضای آکادمی مهندسی چین گفت: ماموریت چانگ ای 7 قرار است آثاری از یخ در قطب جنوب پیدا کند و محیط و آب و هوای آنجا را بررسی کند و شکل زمین آن ناحیه را بررسی کند.

این ماموریت همچنین وظیفه شناسایی منابع طبیعی در زیر سطح قطب جنوب را بر عهده خواهد داشت.

علاوه بر این، برنامه ریزان این ماموریت در نظر دارند که آیا می توانیم از کاوشگر برای حفاری سطح آن ناحیه برای بررسی ساختارها و ترکیبات زیرزمینی نیز استفاده کنیم یا خیر.

در انتخاب قطب جنوب به عنوان مقصد چانگ ای 7 دو نکته عمده وجود دارد.

وو افزود: قطب جنوب ماه احتمالا دارای شرایط روشنایی خورشیدی مطلوبی است که این به معنای منبع نیرو و دمای پایدار است و این امکان عملیات اکتشاف رباتیک ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماموریت چین برای کاوش آب در ماه

ماموریت چین برای کاوش آب در ماه