مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 16:022022-03-07اجتماعي

فیروزآباد مقصدی خوب برای گردشگران نوروزی


شهرستان فیروزآباد در استان فارس با قدمتی هزاران ساله و تمدنی کهن، برای گردشگران آنچنان جذابیت خواهد داشت که مسافران را چند روزی میهمان بازدید از میراث کهن خود کند.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فیروزآباد، این شهرستان به مرکزیت شهر فیروزآباد با وسعت سه هزار و 542 کیلومتر در 90 کیلومتری شیراز قرار دارد.

این شهرستان از شمال به شهرستان های شیراز و کازرون از غرب به فراشبند و از جنوب به شهرستان قیروکارزین و از شرق به جهرم محدود می شود.

فیروزآباد به گواهی تاریخ یکی از شهرهای مهم و باستانی اقلیم پارس بوده که در دوران امپراطوری هخامنشی تا غلبه اسکندر مقدونی از مناطق آباد و مهم بوده و بعد از تسلط اسکندر و جانشینان او به صورت مرکز مقاومت علیه حکمرانان یونانی درآمده و سالهای متمادی پناهگاه آزادمردان و میهن پرستان و عناصر استقلال طلبانی بوده که نمی خواستند از بیگانه اطاعت کنند.

شهری که امروزه فیروزآباد نامیده می شود در گذشته گور نام داشته که بر اساس منابع تاریخی معتبر، شهر گور یا جور یا اردشیر خره را اردشیر بابکان ساخت و آن را تختگاه خود قرار داد.

پس از مرگ اردشیر به سال 241 میلادی، الگوی ساختمانی این شهر که دایره ای شکل بوده مورد تقلید فراوان واقع شد و تا سده های میانه، نزدیک به 400 شهر بدین صورت ساخته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیروزآباد مقصدی خوب برای گردشگران نوروزی

فیروزآباد مقصدی خوب برای گردشگران نوروزی