مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 17:222022-03-07سياسي

واکنش های همجوشی هسته ای پایدار با آهنربای بدون عایق


نوع جدیدی از سیم کشی بدون عایق می تواند کلیدی برای راکتورهای همجوشی هسته ای پایدارتر باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، یکی از راه هایی که دانشمندان برای درک پتانسیل انرژی همجوشی هسته ای به عنوان یک منبع تقریباً پایان ناپذیر و پاک از انرژی کار می کنند، از طریق آهن رباهای جدید و بهبود یافته است که میدان های پلاسما را برای انجام واکنش های حیاتی محدود می کنند.

اکنون یک مطالعه جدید نشان دهنده یک تغییر انقلابی در نحوه ساخت این اجزا است که با تسهیل نوع جریان های فوق داغ و پایدار پلاسمای مورد نیاز برای تبدیل شدن به نیروی همجوشی، می تواند یک قطعه کلیدی از این پازل را شکل دهد.

این آهن ربا توسط دانشمندان آزمایشگاه فیزیک پلاسمای پرینستون(PPPL) با هدف بهبود عملکرد آنچه به عنوان راکتورهای همجوشی توکاماک شناخته می شود، ساخته شده است.

این دستگاه های دونات شکل برای محدود کردن جریان های دایره ای پلاسما طراحی شده اند که اتم ها را تحت فشار و گرمای شدید به هم جوش می دهند و مقادیر زیادی انرژی را به طور مداوم آزاد می کنند.

اما یکی از مشکلات فراوان در دستیابی به این جریان های پایدار پلاسما، تهدیدی است که آنها برای وضعیت آهنربای الکتریکی مرکزی ایجاد می کنند که یک سیم لوله یا سیم پیچ است که جریان های الکتریکی و میدان مغناطیسی تولید می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش های همجوشی هسته ای پایدار با آهنربای بدون عایق

واکنش های همجوشی هسته ای پایدار با آهنربای بدون عایق