مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 21:222022-03-07بين الملل

ایران از ابتکار سیاسی برای توقف جنگ در اوکراین حمایت می کند


از راه حل سیاسی در اوکراین و ابتکار سیاسی برای توقف جنگ و  تمرکز بر راه حل سیاسی حمایت می کنیم - ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه، همچنین برخی موضوعات مورد علاقه منطقه ای و بین المللی از جمله بحران اوکراین، گفتگو و تبادل نظر کرد.

طرفین با ابلاغ سلام رؤسای جمهور ایران و ترکیه، به سفر آتی رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه به ایران در راستای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط تهران و آنکارا اشاره کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی اظهار کرد: روابط دوجانبه در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد و هفته آینده هیئت هایی از دو کشور در راستای پیگیری توسعه همه جانبه روابط به تهران و آنکارا سفر خواهند کرد.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از این گفتگوی تلفنی، ضمن آرزوی برگزاری موفقیت آمیر نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا و نشست سه جانبه وزرای خارجه ترکیه، روسیه و اوکراین اظهار کرد: هیئتی از وزارت امور خارجه ایران نیز در مجمع دیپلماسی آنتالیا شرکت خواهد کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان تأکید کرد: از راه حل سیاسی در اوکراین و ابتکار سیاسی برای توقف جنگ و تمرکز بر راه حل سیاسی حمایت می کنیم و آماده هرگونه کمکی برای پیشبرد این روند هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران از ابتکار سیاسی برای توقف جنگ در اوکراین حمایت می کند

ایران از ابتکار سیاسی برای توقف جنگ در اوکراین حمایت می کند