مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 21:472022-03-07فرهنگي

یک زن، یک آموزگار؛ ژاله آموزگار


ژاله آموزگار، دانش آموخته ادبیات فارسی، دکتری زبان های باستانی و استاد دانشکده های علوم انسانی، این بار سوژه سلسله مستندهای زنان ، در نشست های دفتر تخصصی سینما قرار گرفت.

- ، دانش آموخته ادبیات فارسی، دکتری زبان های باستانی و استاد دانشکده های علوم انسانی، این بار سوژه "سلسله مستندهای زنان"، در نشست های دفتر تخصصی سینما قرار گرفت.

بله، من هم غیرت زبان فارسی را دارم و هم غیرت ایران را، خدا هر دوی این ها را حفظ کند ، این جمله، محور اصلی مستندی است که به کارگردانی بیژن شکرریز ساخته و به نام مستند ژاله آموزگار ماندگار شده است.

ژاله آموزگار که از کودکی، همپای برادر، زیر سایه پدر از امکانات زیست اجتماعی برابر با برادرش برخوردار بوده در دامان مادری فرهنگی رشد کرده، در دوران جوانی و ایام دانشگاه، به شیوه ای نوین در ایام کهن با هم کلاسی و رفیق خود ازدواج کرده و زندگی دانشجویی پر عشق به ادبیات را در فرانسه به قصد دریافت مدرک دکتری تجربه کرده است.

در طول مستند ژاله آموزگار، این استاد دانشگاه تهران و عضو انجمن های شاخص ادبیات و زبان فارسی از اساتید و دوستان دوران جوانی خود، که هر کدام امروز شخصیتی والا و شایسته هستند، سخن می گوید و هرازگاهی افسوس و غبطه می خورد به ایامی که گذشت و هر کدام از این شخصیت ها را با خود به گوشه ای ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک زن، یک آموزگار؛ ژاله آموزگار

یک زن، یک آموزگار؛ ژاله آموزگار