مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 22:472022-03-07اقتصادي

لرستان از کمبود زیرساخت ها در حوزه های مختلف رنج می برد


رییس سازمان برنامه و بودجه لرستان گفت: لرستان از کمبود زیرساخت ها در حوزه های آب، راه و .

رنج می برد که باعث افزایش بهای تمام شده کالاها و خدمات در استان شده که تاب رقابت با تولید محصولات در استان های برخوردار را از ما می گیرد.

- سمانه حسن پور، در شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی و بیشتر از 13 میلیارد مترمکعب آب، بیش از 32 درصد مساحت حوزه آبخیز کرخه و 13 و دو درصد از حوزه آبخیز کارون را دارد ولی متأسفانه سه درصد از اراضی استان آبی هستند.

وی ادامه داد: همچنین نقش ویژه ای در حوزه گردشگری برای استان لحاظ شده است، سکونتگاهی با قدمت 40 هزار سال برای بشر و ثبت بیش از 2500 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی در فهرست آثار ملی داریم.

حسن پور عنوان کرد: در حوزه انرژی لرستان بر دالان انتقال انرژی فسیلی کشور قرار دارد که گواه آن عبور 735 کیلومتر خطوط انتقال نفت و گاز از استان است که تاکنون بجز تخریب زیست محیطی چیزی برای لرستان نداشته است.

رییس سازمان برنامه ریزی و بودجه لرستان ادامه داد: اگر با نگاه عدالت سرزمینی و اصل 47 قانون اساسی به پهنه جغرافیایی کشور نگاه کنیم، ایران باید دارای ساختار شبکه ای متعادل، منسجم، هم پیوند، تاب آور و غیرمتمرکز باشد، اما آنچه که در استان به عنوان یکی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لرستان از کمبود زیرساخت ها در حوزه های مختلف رنج می برد

لرستان از کمبود زیرساخت ها در حوزه های مختلف رنج می برد