مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 01:522022-03-07پزشكي

ورزشکاران زن و مرد این ماده دوپینگی را مصرف نکنند!


ورزشکاران زن و مرد از مصرف کلومید کلومیفن، منع شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کلومید کلومیفن یک تعدیل کننده انتخابی گیرنده استروژن(SERM) است که معمولا در داروهای تجویزی با نام تجاری باروری زنان مانند Clomid استفاده می شود.

در زنان، کلومیفن روی غده هیپوفیز برای تحریک ترشح هورمون های خاص مسئول تخمک گذاری عمل می کند و در مردان، کلومیفن می تواند سطح تستوسترون را با تداخل با حلقه بازخورد منفی محور هیپوتالاموس-هیپوفیز-گناد تغییر دهد.

در کاربردهای بالینی، کلومیفن به عنوان یک درمان باروری مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) استفاده می شود و Clomid توسط FDA برای درمان اختلال تخمک گذاری در زنانی که مایل به بارداری هستند، استفاده می شود.

در صورت داشتن شرایط پزشکی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) که از تخمک گذاری به طور طبیعی جلوگیری می کند، ممکن است برای زنانی که سعی در باردار شدن دارند، از آن استفاده کنند.

کلومیفن برای استفاده توسط مردان برای هر بیماری مورد تایید FDA نیست.

در جدیدترین درج محصول Clomid، FDA بیان می کند که هیچ مطالعه کافی یا کنترل شده ای وجود ندارد که اثربخشی Clomid را در درمان ناباروری مردان نشان دهد.

با این حال ممکن است خارج از ضوابط تجویز شود به این معنی که یک پزشک ممکن است دارویی را برای استفاده ای تجویز کند که در بروشور یا برچس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورزشکاران زن و مرد این ماده دوپینگی را مصرف نکنند!

ورزشکاران زن و مرد این ماده دوپینگی را مصرف نکنند!