مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 07:522022-03-08سياسي

حدود 3 میلیون خودروی فرسوده در کشور تردد می کنند


حدود 3 میلیون خودروی فرسوده در کشور تردد می کنند که اگر کار اسقاط آنها سرعت نگیرد، در سال 1404 تعدادشان به 7 میلیون دستگاه می رسد.

- حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: حدود 3 میلیون خودروی فرسوده در کشور تردد می کنند که اگر کار اسقاط آنها جدی گرفته نشود، تا سال 1404 تعداد خودروهای فرسوده به 7 میلیون دستگاه می رسد.

وی افزود: در سال 96 گواهی اسقاط 320 هزار خودرو صادر شده بود اما این میزان در سال های بعد روند نزولی داشت به گونه ای که در سال 99 تنها 8 هزار گواهی اسقاط برای خودروهای فرسوده صادر شد.

نایب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: خودروهای فرسوده از یک سو آلودگی هوا را به ویژه در کلانشهرها بالا می برند، از طرف دیگر افزایش مصرف سوخت آنها را داریم.

پژمانفر خاطرنشان کرد: 65 درصد آلودگی شهرهای بزرگ مربوط به خودروها است که خودروهای فرسوده در این آلودگی ها سهم بالایی را دارند.

از طرف دیگر مصرف خودروهای فرسوده 10 تا 50 درصد بالاتر از خودروهای نو است.

وی افزود: در خودروهای سنگین و کامیون مصرف خودروهای فرسوده حتی تا 90 درصد هم افزایش می یابد به گونه ای که مصرف سوخت هر کامیون در هر صد کیلومتر 30 لیتر است که این میزان در یک کامیون فرسوده به 55 لیتر در هر صد کیلومتر اف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 3 میلیون خودروی فرسوده در کشور تردد می کنند

حدود 3 میلیون خودروی فرسوده در کشور تردد می کنند