مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 08:472022-03-08پزشكي

نژادهایی که بیشتر با خطر زوال عقل روبرو هستند


نرخ بالاتر ابتلا به زوال عقل در میان سیاهپوستان و اسپانیایی تبارها ممکن است به دلیل نرخ بالای ابتلا به بیماری قلبی و دیابت باشد که با خطر زوال عقل مرتبط است.

- مطالعات اخیر سازمان جهانی بهداشت (WHO) نشان می دهد که جمعیت دنیا در سال های آتی با رشد سریع ابتلا به زوال عقل روبرو خواهد بود و این تحقیق نتیجه گرفته است که تعداد بیماران درگیر دمانس در سال 2030 میلادی دستکم 40 درصد بیش تر از میزان کنونی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مبنای این نتیجه گیری، پیرتر شدن هر چه بیشتر شهروندان و عدم آمادگی اکثر کشورها برای مواجهه با کهنسالی و پیامدها و عوارض این دوران عمر است.

همچنین بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا (CDC)، با افزایش میانگین سنی جمعیت، تعداد موارد ابتلا به زوال عقل در ایالات متحده نیز افزایش یافته است.

بنابر آمارها، در حال حاضر حدود 5.

8 میلیون بزرگسال آمریکایی به بیماری آلزایمر و زوال عقل مبتلاست.

همچنین پیش بینی می شود که این رقم تا سال 2060 به 14 میلیون نفر برسد و در این میان بزرگسالان سیاه پوست و اسپانیایی تبار بیشترین شمار مبتلایان را تشکیل دهند.

متخصصان می گویند: نرخ بالاتر ابتلا به زوال عقل در میان سیاهپوستان و اسپانیایی تبارها ممکن است به دلیل نرخ بالای ابتلا به بیماری قلبی و دیابت باشد که با خطر زوال عقل مرتبط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نژادهایی که بیشتر با خطر زوال عقل روبرو هستند

نژادهایی که بیشتر با خطر زوال عقل روبرو هستند