مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 10:172022-03-08اقتصادي

ایران خشک با بارش اندک و تبخیر و فرسایش فراوان/باید طرح نودراندازیم


رییس دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز با یادآوری اینکه ایران کشوری با بارش های اندک و تبخیر آب فراوان است، خاطرنشان کرد که ایران با فرسایش سالانه 16 تن خاک در هر هکتار روبروست.

- ایسنا/فارس رییس دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز با یادآوری اینکه ایران کشوری با بارش های اندک و تبخیر آب فراوان است، خاطرنشان کرد که ایران با فرسایش سالانه 16 تن خاک در هر هکتار روبروست.

محمدعلی اکرمی، سه شنبه هفدهم اسفند در افتتاحیه شانزدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران گفت: با نگاهی به وضعیت موجود ایران می توان دریافت که بومسازگان های آن شکننده است.

ایران یک کشور خشک و نیمه خشک محسوب می شود؛ با یک سوم بارش متوسط جهانی، که میزان تبخیر در آن سه برابر بیشتر از میانگین جهان است.

اکرمی با اشاره به اینکه ایران سالانه با فرسایش 16 تن خاک در هر هکتار مواجه است، گفت: ایران کشوری سیل خیز به شمار می رود و این موضوع آسیب های زیادی به زیرساخت ها وارد می کند؛ از طرفی با تخلیه آب های زیرزمینی و آبخوان ها از یک سو و فرونشست زمین از سوی دیگر مواجه هستیم.

این استاد دانشگاه با تاکید براینکه بسیاری از این معضلات با آبخیزداری جبران می شود و این مهم به صورت علمی و با مطالعات پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری قابل اثبات است، گفت: بهترین تعریف از آبخیزداری، نشان دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران خشک با بارش اندک و تبخیر و فرسایش فراوان/باید طرح نودراندازیم

ایران خشک با بارش اندک و تبخیر و فرسایش فراوان/باید طرح نودراندازیم