مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 10:522022-03-08اقتصادي

تامین خوراک ارزان تر و کمک به کاهش هزینه تغذیه دام با تفاله انار


عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی لرستان با اعلام اینکه با تفاله انار می توان بخشی از خوراک مورد نیاز دام ها را تامین کرد، گفت: در واقع پس از آزمایش و ترکیباتی متوجه شدیم که امکان سیلو سازی تفاله انار با پساب الکل سازی وجود دارد.

- کریم قربانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، با اشاره به اینکه کسری خوراک مورد نیاز دام های کشور از جمله طیور، گاو و گاومیش، گوسفند و بز پرواری و تغذیه کمک گوسفند و بز حدود 13 میلیون تن است، عنوان کرد:  با تفاله انار می توان بخشی از خوراک مورد نیاز دام را تامین کرد، در واقع امکان سیلو سازی تفاله انار با پساب الکل سازی وجود دارد.

وی افزود: بر اساس آمار موجود در لرستان تقریبا 2400 هکتار باغات انار وجود دارد و میانگین تولید انار 24 تن در هکتار است و حتی رکورد 140 تن در هکتار نیز توسط کارشناسان سازمان تحقیقات کشور کیل گیری و تایید شده است.

  عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی لرستان به مزایای استفاده از تفاله انار اشاره کرد و گفت: تامین بخشی از نیازهای غذایی دام سبک استان، تامین خوراک ارزان تر و کمک به کاهش هزینه تغذیه دام و بازیافت مواد با ارزش موجود در پس مانده انار از جمله مزایای تفاله انار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین خوراک ارزان تر و کمک به کاهش هزینه تغذیه دام با تفاله انار

تامین خوراک ارزان تر و کمک به کاهش هزینه تغذیه دام با تفاله انار