مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 11:222022-03-08اجتماعي

بهسازی و ایجاد بازارچه سنتی در مجموعه سبزه میدان بجنورد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از بهسازی و ایجاد بازارچه سنتی در مجموعه سبزه میدان شهرستان بجنورد خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از بهسازی و ایجاد بازارچه سنتی در مجموعه سبزه میدان شهرستان بجنورد خبر داد.

علی مستوفیان اظهار کرد: در تلاش هستیم در احیا، حفاظت و ایجاد کاربری بناهای تاریخی موجود در سطح شهرها که به مثابه هویت شهری آن منطقه قلمداد می شوند بتوانیم این بناها را به عنوان یادگارهایی از گذشته به نسل های آینده انتقال دهیم.

وی با اشاره به اینکه بناهای تاریخی رها شده به مرور تخریب می شوند و نقش اجتماعی و هویتی خود را از دست می دهند، افزود: باهدف احیای بنای تاریخی و با مشارکت شهرداری، یک فضای باز شهری مناسب و پیاده محور را در راستای نشاط اجتماعی و برگزاری مراسم و رویدادها در مناسبت های مختلف در مجموعه سبزه میدان ایجاد خواهیم کرد.

مستوفیان بیان کرد: طی توافقی که با شهرداری صورت گرفت در زمین مجاور گرمابه تاریخی، یک بازارچه سنتی با الگوی غالب آن منطقه احداث خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی این اداره کل، وی با تاکید بر نقش گردشگری شهری این بناها گفت: با بهسازی و ایجاد بازارچه صنایع دستی و سوغات در مجموعه سبزه میدان بجنورد گام م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهسازی و ایجاد بازارچه سنتی در مجموعه سبزه میدان بجنورد

بهسازی و ایجاد بازارچه سنتی در مجموعه سبزه میدان بجنورد