مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 11:222022-03-08فرهنگي

بخارست به روی صحنه رفت


کنسرت «شرق به دیدار شرق» توسط گروه یسنا و با آواز و ساخته های علی اصغر رحیمی، آهنگساز، خواننده و نوازنده تنبور اصفهانی شب گذشته در سالن آمفی تئاتر آرت هاوس بخارست به روی صحنه رفت.

- ایسنا/اصفهان کنسرت شرق به دیدار شرق توسط گروه یسنا و با آواز و ساخته های علی اصغر رحیمی، آهنگساز، خواننده و نوازنده تنبور اصفهانی شب گذشته در سالن آمفی تئاتر آرت هاوس بخارست به روی صحنه رفت.

علی اصغر رحیمی از چهره های فعال موسیقی (مقامی عرفانی) ایران با سری جدیدی از کنسرت های برون مرزی تحت عنوان (شرق به دیدار شرق) ظاهر شده است.

او که طی یک همکاری مشترک از چند سال پیش با همراهی موزیسین های شرقی اروپا گروه یسنا را شکل داده به ایسنا می گوید: در این سری از کنسرت ها که تاکنون در چند شهر رومانی برگزار شده است، اشعار عمر خیام و مولانا را به آهنگسازی و خوانندگی خود و همراهی چهره های موزیسین رومانی و با سازهای ویولنسل، ویلون و گیتار به روی صحنه بردیم.

او درباره این که چرا اشعار مولانا و خیام را برای این اجراها در نظر گرفته ادامه می دهد: عمر خیام و مولانا نام هایی آشنا در گوشه و کنار جهان هستند که فلسفه برخاسته از اشعارشان آدمی را دعوت به صلح، امنیت، آرامش و دریافتن لحظه های عمر دعوت می کند و آن هم فارغ از تاکید بر هرگونه مذهب، فلسفه و قومیتی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخارست به روی صحنه رفت

بخارست به روی صحنه رفت