مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 12:272022-03-08سياسي

احداث پارک در مناطق کم برخوردار رفسنجان/توزیع نهال در محله های شهر طی هفته درختکاری


مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رفسنجان گفت: در حال حاضر62 پارک در رفسنجان داریم که 7 پارک هم در حال احداث است و در مجموع به 69 پارک در شهر می رسیم و با پارک هایی که در مناطق کم برخوردار در بودجه سال آینده دیده شده تا سال آینده بیش از 75 پارک در رفسنجان خواهیم داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رفسنجان، جهانگیر ملکی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رفسنجان امروز در نشست خبری به مناسبت هفته درختکاری با اشاره به اهمیت درختکاری از منظر آیات و روایات اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره کاشت درخت و حفظ و نگهداری آن را مورد تأکید قرار دادند.

وی عنوان کرد: درختان و فضای سبز موجب نفوذپذیری آب های روان به عمق زمین می شوند و از بروز سیلاب ها جلوگیری می کنند و در وضعیت نظم ترافیک خودرویی نقش بسزایی دارد به این دلیل خیابان هایی که دارای فضای سبز خوب و بانشاط هستند رانندگان با آرامش بیشتری رانندگی می کنند و موجب می شود تردد با احتیاط بیشتری انجام شود.

ملکی بهبود سلامت جسمی و روانی ناشی از فضای سبز را نیز یادآور شد و افزود: میل و رغبت شهروندان جهت پیاده روی و دوچرخه سواری  در این فضاها بیشتر می شود، همچنین کاهش آلودگی هوا یکی دیگر از مزایای وجود درخت است و درختکاری در یک بزرگراه 50 درصد آلودگی را کاهش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث پارک در مناطق کم برخوردار رفسنجان/توزیع نهال در محله های شهر طی هفته درختکاری

احداث پارک در مناطق کم برخوردار رفسنجان/توزیع نهال در محله های شهر طی هفته درختکاری