مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 14:022022-03-08ورزشي

جامعه ایرانی و رشد خزنده یک دشمن خاموش


دبیر فدراسیون همگانی کشور از کم تحرکی موجود در جامعه به مثابه یک دشمن خاموش و عامل بیماری زا نام برد.

- محمدرضا فروحی امروز 17 اسفندماه در حاشیه مجمع عمومی هیات ورزش های همگانی استان سمنان در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به رشد خزنده کم تحرکی و پیامدهای منفی ناشی از آن اظهار کرد: جامعه ایران امروزه بیش از هر زمان دیگری با بحران خاموش کم تحرکی روبروست.

دبیر فدراسیون همگانی کشور با اشاره به شیوع همه گیری کرونا در دو ساله اخیر تصریح کرد: این بحران کم تحرکی در این دو ساله شدت بیشتری پیدا کرده است.

فروحی با بیان اینکه بحران کم تحرکی در کشور با روند رو به رشدی همراه است خاطرنشان کرد: آمارها گویای این است 80 درصد مرگ و میرها ناشی از بیماری های غیرواگیر است و کم تحرکی عامل اصلی ابتلا به عمده این بیماری ها است.

این مسوول ارشد حوزه ورزش از مسوولان خواست تا به کم تحرکی اهتمام ویژه داشته و با افزایش بودجه فدراسیون ورزش همگانی به توسعه ورزش و سلامت در جامعه کمک کنند.

وی با اشاره به سرانه 13 دقیقه ای روزانه ورزش در کشورمان افزود: این سرانه بسیار پایین خود گویای مشکلات جدی در این بخش است.

سرانه 13 دقیقه ای ورزش روزانه در کشورمان سرانه پایینی محسوب می شود و این در حالی ست که این شاخص به طور متوسط در دنیا 25 دقیقه و در کشورهای پیشرفته رقمی بیش از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جامعه ایرانی و رشد خزنده یک دشمن خاموش

جامعه ایرانی و رشد خزنده یک دشمن خاموش