مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 14:122022-03-08سياسي

برپایی نمایشگاه«نامه های گلک» در بندرگاه هرمز


مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از برگزاری نمایشگاه «نامه های گلک» در خانه تاریخی جری پولاک جزیر هرمز خبر داد.

- ایسنا/هرمزگان مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از برگزاری نمایشگاه نامه های گلک در خانه تاریخی "جری پولاک" جزیر هرمز خبر داد.

حمیدرضا محمدحسینی تختی ظهر امروز (17 اسفندماه) با اشاره به موضوعات محتوایی نمایشگاه نامه های گلک اظهار کرد: این نمایشگاه شامل مجموعه ای از اسناد و نامه نگاری های مرتبط با معدن خاک سرخ هرمز بوده که طی سال های 1282 تا نیمه دوم قرن گذشته به ثبت رسیده است.

وی افزود: آنچه به معرض دید عموم در آمده است اسناد مربوط به دوره قاجار، سندهایی مانند تجارت خاک سرخ هرمز (گلک) و همچنین اسنادی به زبان انگلیسی مربوط به تلاش های دولت های خارجی برای کنترل تجارت در هرمز در دهه 40 میلادی است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان بیان کرد: ارائه این اسناد و نامه ها با هدف آشنایی گردشگران و نسل جوان امروز با هویت تاریخ و تجارت هرمز و روایتگر بخشی از مراودات اداری و تجاری این خطه از جنوب کشور در نزدیک به دو قرن اخیرمی باشد.

محمدحسینی تختی با بیان اینکه اسناد تاریخی، اساس پژوهش و مهم ترین منابع تحقیقات مورخان به شمار می روند که می توانند بیانگر بسیاری از واقعیات تاریخی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برپایی نمایشگاه«نامه های گلک» در بندرگاه هرمز

برپایی نمایشگاه«نامه های گلک» در بندرگاه هرمز