مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 14:372022-03-08فرهنگي

«گربه جاده ابریشم» در تهران و دوبی/ نگاه تاریخی به فرهنگ زن ایرانی


گروه تئاتر «بدن دیوانه»، پرفورمنس «گربه جاده ابریشم» را با نگاه تاریخی به فرهنگ زن ایرانی، 18 اسفند در موزه هنرهای معاصر تهران و در ایام نوروز در اکسپوی دوبی اجرا می کند.

- گروه تئاتر بدن دیوانه ، پرفورمنس گربه جاده ابریشم را با نگاه تاریخی به فرهنگ زن ایرانی، 18 اسفند در موزه هنرهای معاصر تهران و در ایام نوروز در اکسپوی دوبی اجرا می کند.

یاسر خاسب سرپرست گروه تئاتر بدن دیوانه درباره جدیدترین اثر این گروه، به خبرنگار مهر گفت: از تابستان سال جاری تمرین های پرفورمنسی را با عنوان گربه جاده ابریشم با حمایت بنیاد فرهنگی هنری رودکی آغاز کردیم و قرار بود این اثر را ابتدا در اکسپوی دوبی اجرا کنیم که این امر میسر نشد.

در ابتدا قرار است گربه جاده ابریشم را ساعت 18 روز چهارشنبه 18 اسفند و در آیین بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در موزه هنرهای معاصر تهران به صحنه ببریم.

وی درباره موضوع گربه جاده ابریشم توضیح داد: این اثر بر اساس هفت پیکر نظامی گنجوی، نگاهی تاریخی به فرهنگ زن ایرانی در طی دوران های مختلف، از ابتدای پیدایش زن در خاک ایران زمین و ظهور تمدن های باستان تا مسیر گذر پر رمز و راز بشر در طول زمان و رسیدن به دنیای پر اتفاق امروز جهانیان به سوی آینده، دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«گربه جاده ابریشم» در تهران و دوبی/ نگاه تاریخی به فرهنگ زن ایرانی

«گربه جاده ابریشم» در تهران و دوبی/ نگاه تاریخی به فرهنگ زن ایرانی