مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 15:122022-03-08اقتصادي

روشی برای ساخت باتری های ایمن تر و قوی تر خودروهای الکتریکی


پژوهشگران آمریکایی، روش جدیدی برای ساخت باتری خودروهای الکتریکی ارائه داده اند که آنها را قوی تر می کند و میزان خطر آنها را کاهش می دهد.

- پژوهشگران آمریکایی، روش جدیدی برای ساخت باتری خودروهای الکتریکی ارائه داده اند که آنها را قوی تر می کند و میزان خطر آنها را کاهش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، باتری های حالت جامد که در حال حاضر در دستگاه های الکترونیکی کوچک مانند ساعت های هوشمند استفاده می شوند، این پتانسیل را دارند که از باتری های لیتیوم-یونی، ایمن تر و قوی تر باشند و برای مواردی مانند خودروهای الکتریکی و ذخیره انرژی حاصل از پنل های خورشیدی برای استفاده بعدی به کار بروند.

با وجود این، پیش از این که باتری های حالت جامد به صورت گسترده به کار بروند، چندین چالش فنی باقی می ماند.

پژوهشی که به سرپرستی آزمایشگاه های ملی ساندیا (Sandia National Laboratories) در آمریکا انجام شده است، یکی از این چالش ها را برطرف می کند.

در این پژوهش، یک فرضیه قدیمی مورد بررسی قرار گرفته است مبنی بر این که افزودن مقداری الکترولیت مایع برای بهبود عملکرد، ایمنی باتری های حالت جامد را از بین می برد.

پژوهشگران دریافتند که در بسیاری از موارد، باتری های حالت جامد با کمی الکترولیت مایع، ایمن تر از باتری های لیتیوم-یونی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روشی برای ساخت باتری های ایمن تر و قوی تر خودروهای الکتریکی

روشی برای ساخت باتری های ایمن تر و قوی تر خودروهای الکتریکی