مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 15:272022-03-08بين الملل

یمنی ها، عربستان را به فکر بومی سازی سامانه های پدافند هوایی انداختند


در پی حملات پهپادی و موشکی ارتش یمن، مقامات سعودی از توافق با یک شرکت آمریکایی به منظور بومی سازی بخش هایی از سامانه پدافند هوایی «تاد» خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، عربستان سعودی، روز دوشنبه، اعلام کرد که با شرکت آمریکایی لاکهید مارتین متخصص در صنایع هوایی و تجهیزات نظامی یک توافق امضاء کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس )، دو طرف توافق کرده اند که بخش هایی از سامانه هوایی تاد در خاک عربستان سعودی تولید شود.

سازمان کل صنایع نظامی عربستان سعودی در این خصوص اعلام کرد که با دو پروژه بومی سازی ساخت سکوهای شلیک موشک های رهگیر به اضافه ساخت داخلی کانتینرهای موشک موافقت کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که این اقدام با همکاری شعبه محلی شرکت لاکهید مارتین در عربستان سعودی صورت خواهد گرفت و به عنوان یکی از طرح های بومی سازی سامانه پدافند هوایی تاد خواهد بود.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی به نقل از قاسم المیمنی معاون رییس سازمان مذکور نوشت که هدف از این طرح  کمک به ارتقای سطح آمادگی نظامی و امنیتی سامانه های پدافند هوایی در عربستان سعودی است.

این سازمان سعودی در عین حال، از امضای 22 توافق مشارکت صنعتی با تعدادی از شرکت های داخلی و بین المللی متخصص در صنایع نظامی و دفاعی خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یمنی ها، عربستان را به فکر بومی سازی سامانه های پدافند هوایی انداختند

یمنی ها، عربستان را به فکر بومی سازی سامانه های پدافند هوایی انداختند