مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 20:472022-03-08سياسي

تبدیل حرم حضرت زینب(س) به قطب گردشگری زیارتی اصفهان


رییس هیئت امنای حرم حضرت زینب(س) اصفهان از تبدیل این حرم به قطب گردشگری زیارتی اصفهان خبر داد و گفت: می خواهیم این بقعه متبرکه را به الگویی از قطب فرهنگی تبدیل کنیم.

- ایسنا/اصفهان رییس هیئت امنای حرم حضرت زینب(س) اصفهان از تبدیل این حرم به قطب گردشگری زیارتی اصفهان خبر داد و گفت: می خواهیم این بقعه متبرکه را به الگویی از قطب فرهنگی تبدیل کنیم.

حجت الاسلام سید احمد سجادی در نشستی با خبرنگاران که عصر امروز (سه شنبه، 17 اسفند) برگزار شد، اظهار کرد: براساس منابع تاریخی و نسب شناسی همه قائل به این هستند که حضرت امام موسی کاظم(ع) دختری به نام زینب داشته اند، اما در هیچ کجای دنیا به جز اصفهان بقعه ای منسوب به زینب بنت موسی نیست.

وی با اشاره به اینکه در اوایل قرن 14، شیخ عباسی قمی نامه ای برای مرحوم دهکردی مجتهد وقت اصفهان می نویسد که بقعه ای در ارزنان اصفهان متعلق به دختر امام موسی کاظم(ع) است، گفت: در کتاب گوهر نهفته، چگونگی یافتن این بقعه و احیای آن شرح داده شده است.

رییس هیئت امنای حرم حضرت زینب(س) اصفهان ادامه داد: مرحوم دهکردی که استاد آیت الله بروجردی و امام خمینی بوده و در جوار همین بقعه دفن شده است، به مردم اعلام می کند و با کمک مردم اینجا وقف و بقعه ساخته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل حرم حضرت زینب(س) به قطب گردشگری زیارتی اصفهان

تبدیل حرم حضرت زینب(س) به قطب گردشگری زیارتی اصفهان