مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 22:582022-03-08سياسي

برگزاری نوروزگاه در شهر تاریخی بلقیس اسفراین


مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر بلقیس شهرستان اسفراین از برگزاری نوروزگاه در محل بنای تاریخی بلقیس از بیست و پنجم اسفند ماه خبر داد.

- حسین رحمانی، مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر بلقیس اسفراین در گفت وگو با خبرنگار فارس در اسفراین با اعلام برگزاری نوروزگاه در این شهر تاریخی، اظهارکرد: امسال بدلیل شرایط بهتر کشور در خصوص واکسیناسیون عمومی پس از 2 سال وقفه برنامه ها در ایام نوروز آیین افتتاح نوروزگاه سال 1401 در 25 اسفند ماه 1400 در محل محوطه شهر تاریخی بلقیس با حضور مسئولین استانی و شهرستان برگزار می شود.

وی گفت: این مراسم با هدف پاسداشت آیین های نوروزی و ایجاد شادی و نشاط اجتماعی با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و همکاری مردم و مسئولان شهرستان در ایام نوروز با محوریت برنامه های مختلف آیینی و سنتی برگزار خواهد شد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر بلقیس اسفراین افزود: بنای تاریخی شهر بلقیس که بعد از ارگ بم دومین اثر خشتی وگلی کشور است مرکز خوبی برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی به شمار می رود بنا داریم امسال با برنامه ریزی این مجموعه فرهنگی را برای حضور گردشگران رونق بیشتری دهیم.

رحمانی ادامه داد: در طی 2 سال گذشته بدلیل محدودیت های کرونایی بیش از 80 درصد بازدیدکنندگان و مسافران داخلی و خارجی به این مجموعه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری نوروزگاه در شهر تاریخی بلقیس اسفراین

برگزاری نوروزگاه در شهر تاریخی بلقیس اسفراین