مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 00:222022-03-08اقتصادي

پولی که کفاف نوسازی کامیون ها را هم نمی دهد


درپی انتقاد وزیر راه از بودجه تعیین شده برای حمل ونقل که نمی توان با آن تحولی در این بخش ایجاد کرد، بررسی ها نشان می دهد که با 20 هزار میلیارد تومان اعتبار مذکور حتی پنج درصد برنامه های حمل ونقل مانند نوسازی کامیونها را نمی توان اجرا کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روز گذشته رستم قاسمی –- در گفت وگو با ایسنا درباره نوسازی کامیون های فرسوده آن هم با کامیون های دست دوم اروپایی (با عمر کمتر از سه سال) گفت: به عنوان مثال واردات کامیون های کارکرده که حداکثر باید 3 میلیارد تومان فروخته شود تا بیش از شش میلیارد تومان به دست مصرف کننده می رسد یا اینکه ناوگان چینی که بیشتر از یک میلیارد تومان تمام نمی شود، سه میلیارد تومان به رانندگان فروخته می شود.

وی تصریح کرد: اگر قیمت گذاری درستی اتفاق بیافتد، اکثر کامیون داران توان نوسازی را دارند.

البته دولت می تواند سرمایه و اعتباری را از محل صندوق توسعه ملی برای ناوگان فرسوده در نظر بگیرد و به عنوان مثال تسهیلات هشت ساله به کامیون داران پرداخت کند و سرمایه اش از طریق تفاوت مصرف سوخت ناوگان فرسوده با نو طی سه سال باز خواهد گشت.

با این حساب و کتاب و اینکه قیمت منطقی برای یک کامیون وارداتی اروپایی حدود سه میلیارد تومان است، اگر دولت بخواهد نوسازی 160 هزار کامیون فرسوده فعال در بخش حمل ونقل را در دستور کار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پولی که کفاف نوسازی کامیون ها را هم نمی دهد

پولی که کفاف نوسازی کامیون ها را هم نمی دهد