مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 08:022022-03-09سياسي

فروش 93 درصدی محصولات نانو در داخل کشور/تعیین اهداف جدید برای سندنانو


دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به فروش 93 درصدی محصولات نانو در داخل کشور از بررسی سند نانو و تعیین اهداف جدید برای آن خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در حاشیه یک صد و شستمین جلسه شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با اشاره به طرح بحث سند ملی فناوری نانو در این جلسه، گفت: این فناوری در سال 1385 مصوباتی به عنوان راهبردها و سیاست های نانو داشت که خوشبختانه با تلاش بسیار خوب مسئولان ستاد فناوری نانو شاهد پیشرفت های خوبی در این حوزه بودیم.

وی با بیان اینکه این جلسه دو بخش داشت که بخشی از آن مربوط به دستاوردهای ستاد نانو و بخش دیگر ورود به محتوای سند نانو بود، گفت: در سال 2001 ما فقط 9 مقاله در کل کشور در حوزه نانو داشتیم، در سال 2021 این تعداد به 11 هزار و 582 مقاله رسید، در فناوری نانو ایران رتبه 4 جهان را به خود اختصاص داده است.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با بیان ایننکه بیش از 915 محصول نانو در کشور تولید شده که تا کنون 11 و نیم هزار میلیارد تومان حجم فروش محصولات دارد، خاطرنشان کرد: 93 درصد فروش محصولات نانو در داخل و 7 درصد به صورت صادرات در کشورهای دیگر به فروش رسیده است و حاصل این فروش از صادرات 40 میلیون دلار ارزش ارزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش 93 درصدی محصولات نانو در داخل کشور/تعیین اهداف جدید برای سندنانو

فروش 93 درصدی محصولات نانو در داخل کشور/تعیین اهداف جدید برای سندنانو