مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 08:372022-03-09اقتصادي

تجهیز 98 درصد اراضی فامنین به سیستم های نوین بارانی  


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با بیان اینکه این شهرستان 12 هزار و 500 هکتار اراضی آبی دارد که 10 هزار و 500 هکتار آن قابلیت اجرای سامانه های نوین بارانی را دارد، - گفت: 10 هزار و 319 هکتار آن انجام شده و به عبارتی حدود 98 درصد اراضی شهرستان مجهز به سامانه نوین بارانی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جعفر کاویانی دلشاد در حاشیه بازدید خبرنگاران از توانمندی های کشاورزی شهرستان فامنین، اضافه کرد: مجموع سطح زیر کشت شهرستان فامنین بین 49 هزار هکتار تا 53 هزار هکتار است که حدود 7 درصد سطح زیر کشت استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه تولیدات این شهرستان 4 درصد تولیدات استان را به خود اختصاص می دهد، افزود: فامنین 5 هزار و 315 بهره بردار در بخش کشاورزی دارد که معادل 3.

7 درصد بهره برداران استان است.

کاویانی دلشاد با اشاره به اینکه کل تولیدات شهرستان فامنین 308 هزار و 643 تن است، تصریح کرد: 472 تن گوشت ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی این شهرستان تولید شده و از لحاظ تولید گوشت ماهی سومین شهرستان استان همدان محسوب می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با بیان اینکه مشکل اصلی شهرستان فامنین بحث آب است، گفت: منابع زیرزمینی این شهرستان افت شدیدی داشته و این موضوع در حال حاضر مهمترین مشکل این شهرستان محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز 98 درصد اراضی فامنین به سیستم های نوین بارانی  

تجهیز 98 درصد اراضی فامنین به سیستم های نوین بارانی