مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 09:372022-03-09بين الملل

بیانیه مشترک عربستان و مصر پس از پایان سفر سیسی به ریاض


به دنبال پایان سفر رییس جمهوری مصر به ریاض، دو کشور عربستان و مصر بیانیه ای مشترک درباره موضوعات منطقه ای مورد بحث در جریان این سفر صادر کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری عربستان (واس)، عربستان و مصر در بیانیه ای مشترک پس از پایان سفر عبد الفتاح سیسی، رییس جمهوری مصر به عربستان و دیدار با پادشاه و ولیعهد این کشور اعلام کردند که سیسی و بن سلمان درباره آخرین تحولات منطقه و جهان رایزنی کرده و بر وحدت موضع در قبال همه مسائل منطقه ای و بین المللی تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: دو طرف درباره موضوعات مورد توجه دو کشور در عرصه های منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند و بر تلاش برای هماهنگی مواضع در راستای تامین منافع خود و ارتقای امنیت و ثبات در منطقه و جهان تاکید کردند.

دو طرف همچنین بر ادامه حمایت خود از دستیابی به صلح در خاورمیانه و اهمیت دستیابی به یک راه حل جامع برای مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی مطابق با راه حل دو کشوری و همچنین اهمیت تلاش های هماهنگ بین المللی در راستای ارائه کمک های بشردوستانه به ملت فلسطین تاکید کردند.

طبق این بیانیه، دو طرف با تاکید بر اینکه امنیت عربی یک کل جدایی ناپذیر است، هرگونه تلاش طرف های مختلف برای مداخله در امور داخلی کشورهای عربی را رد کرده و درباره ادامه مبارزه با سازمان های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه مشترک عربستان و مصر پس از پایان سفر سیسی به ریاض

بیانیه مشترک عربستان و مصر پس از پایان سفر سیسی به ریاض