مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 10:072022-03-09سياسي

افزایش اعتبارات آبخیزداری در لایحه بودجه سال آینده


معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری از افزایش چشمگیر اعتبارات آبخیزداری در لایحه بودجه سال آینده کشور خبر داد.

- پرویز گرشاسبی چهارشنبه 18 اسفند در شانزدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری کشور در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز، با تاکید بر لزوم توجه جدی به ذینفعان حوزه های آبخیز و مدیریت بهره برداران و ساکنان این حوزه ها، افزود: اقدامات آبخیزداری تنها ساخت وطراحی فیزیکی وعمرانی سازه ها نیست و این موضوع از دیدگاه علمی و جهانی و براساس تجارب بدست آمده در کشور ما رویکرد مطلوبی ندارد.

معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: مدیریت جامع حوزه آبخیز همه آنچه را که در سیستم وجود دارد شامل می شود و این موضوع باید در قانون و از همه مهمتر در بین متولیان و متخصصان این حوزه نهادینه شود.

گرشاسبی با بیان اینکه متاسفانه سالیان طولانی از برخی مسائل حوزه های آبخیز بویژه سرمایه های طبیعی و اجتماعی آن غافل شده ایم و تنها به سرمایه طبیعی و فیزیکی آن اهمیت داده شده است، اظهار کرد: در حال حاضر 44 میلیون هکتار از حوزه های آبخیز کشور در مناطق شهری و روستایی قرار گرفته که بیشتر این حوزه ها تامین کننده مراکز جمعیتی ما نیز هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش اعتبارات آبخیزداری در لایحه بودجه سال آینده

افزایش اعتبارات آبخیزداری در لایحه بودجه سال آینده