مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 10:122022-03-09اقتصادي

افزایش تا70 درصدی قیمت مرغ و تخم مرغ در سال آینده


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در مورد چگونگی پرداخت ارز ترجیحی در سال 1401 گفت: دولت ارز ترجیحی را در لایحه بودجه حذف کرده بود یعنی گفته بود همه ارزها باید با قیمت آزاد به فروش برسد ما 9میلیارد دلار را استثنا کردیم و به دولت اجازه دادیم که این .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، محسن زنگنه در گفت وگو با خبرنگار عصر ایران اظهار کرد: قبلا ارز با قیمت 4200 داده می شد دولت از هر طریقی ارز را چه از طریق بازار و چه صندوق توسعه می توانست تهیه کند و به وارد کننده اسکناس و حواله با قیمت 4200 می داد الان این حذف شده است یعنی ما هیچ ارزی را با قیمت کمتر از Ets در قانون پرداخت نمی کنیم وارد کننده ارز خودش را تامین می کند.

آنجایی که دولت می خواهد حمایت کند مابه تفاوت ارز ترجیحی تا ارز آزاد را دولت یارانه ریالی می دهد در واقع ما یارانه ریالی داریم و یارانه ارزی به کسی پرداخت نمی شود.

وی ادامه داد: ما از دولت این ضمانت را گرفتیم که می تواند از روز اول هم ارز ترجیحی را کلا حذف کند اما اگر هر کالایی را خواست از شمول ارز ترجیحی خارج کند نباید باعث تورم و بالا رفتن قیمت کالا نسبت به 1400شود.

زنگنه تاکید کرد: در واقع مجلس به دولت اجازه داده است که 9میلیارد دلار را به ارز ترجیحی اختصاص دهد و این موضوع را به دولت تکلیف نکرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تا70 درصدی قیمت مرغ و تخم مرغ در سال آینده

افزایش تا70 درصدی قیمت مرغ و تخم مرغ در سال آینده