مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 10:572022-03-09فرهنگي

جشنواره ها، نقطه عطف حضور نویسندگان و شاعران


دبیر مجمع انجمن های ادبی استان زنجان گفت: در استان زنجان در چند سال اخیر تعداد جشنواره های برگزار شده روند افزایشی داشته و استقبال از آن ها نیز بیشتر شده است.

- حسن پاکزاد در حاشیه اختتامیه چهارمین جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه جشنواره ها نقطه عطف حضور نویسندگان و شاعران است زیرا هر کسی در خلوت می نویسد و باید جایی برای ارائه داشته باشد، اظهار کرد: جشنواره های ما قاعدتا مضمونی و موضوعی هستند ولی شعرا و نویسندگان همیشه با آن مضمون حرکت نمی کنند مثلا در بخش ادبیات آیینی همه کسانی که اهل قلم باشند مطالبی درباره وقایع عاشورا، امام زمان (عج) دارند و اگر جشنواره ای اجرا شود، انگیزه ای ایجاد می شود برای تکمیل کردن مطالبی که نویسندگان در ذهن دارند.

وی افزود: در استان زنجان طی چند سال اخیر تعداد برگزاری جشنواره ها روند افزایشی داشته و استقبال از آن ها نیز بیشتر شده است.

همچنین جشنواره ها تنوع بیشتری نیز دارد و شاهد برگزاری جشنواره هایی همچون جشنواره آزاد استانی با موضوع آزاد، جشنواره داستان ترکی و جشنواره غزل که برند جشنواره های استان بوده است، هستیم.

دبیر انجمن ادبی صراط ادامه داد: اگر جوانان در جشنواره ای شرکت کردند و برگزیده نشدند بدانند که اتفاق خاصی نخواهد افتاد ولی اینکه شرکت د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره ها، نقطه عطف حضور نویسندگان و شاعران

جشنواره ها، نقطه عطف حضور نویسندگان و شاعران