مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 11:472022-03-09فرهنگي

برگزاری بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در اردبیل


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در اردبیل با حضور رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی کشور خبر داد.

- عبدالله بحرالعلومی 18 اسفند در این مراسم اظهار کرد: : همزمان با 21 اسفند روز بزرگداشت شاعر ایرانی، حکیم نظامی گنجوی، مراسم بزرگداشت این شاعر نامدار ایرانی در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل با حضور غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری و مهدی رمضانی دبیر نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مسئولین عالی استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت : هفته بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در اردبیل را با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری از 21 تا 28 اسفند ماه، شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: نظامی گنجوی؛ شاعر و داستان سرای ایرانی در قرن ششم هجری (دوازدهم میلادی)، که به عنوان پیشوای داستان سرایی در ادب فارسی شناخته شده است و در زمره شاعران توانای شعر فارسی است، که نه تنها دارای روش و سبکی جداگانه است، بلکه تأثیر شیوه ی او بر شعر فارسی نیز در شاعرانِ پس از او آشکار و پیداست.

بحرالعلومی بیان کرد: هدفمان برگزاری باشکوه هفته بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در استان است و دستگاه ها و انجمن های فرهنگی و ادبی مختلف، در برگزاری این بزرگداشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در اردبیل

برگزاری بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در اردبیل