مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 13:172022-03-09سياسي

زنگ خطری برای انقراض کما


مدیر منابع طبیعی سرایان از روند رو به رشد برداشت «کما» در مراتع شهرستان سرایان به عنوان زنگ خطری در انقراض این گیاه یاد کرد.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیر منابع طبیعی سرایان از روند رو به رشد برداشت کما در مراتع شهرستان سرایان به عنوان زنگ خطری در انقراض این گیاه یاد کرد.

سعید خواجه امروز چهارشنبه 18 اسفند به مناسبت هفته منابع طبیعی در جمع اصحاب رسانه از روند رو به رشد برداشت کما در مراتع شهرستان سرایان به عنوان زنگ خطری در انقراض این گیاه یاد کرد و خواستار اطلاع رسانی خبرنگاران در این حوزه شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی ورود افراد و خانواده های محلی را در برداشت این گیاه متذکر شد و اظهار داشت: این روند باعث افزایش قاچاق آن و سو استفاده دلالان شده است.

خواجه توقیف هفت تن بار کما را متذکر شد و گفت: متاسفانه برداشت غیر اصولی گیاه منجر به نابودی آن شده است و وضعیت کنونی برداشت بی رویه کما تا 5 سال آینده در شهرستان سرایان این گیاه نخواهد بود.

مدیر منابع طبیعی شهرستان سرایان اجرای طرح پوشش ملی نهالکاری را در شهرستان متذکر شد و افزود: بالغ بر 6 هزار نهال مثمر در سطح شهرستان سرایان غرس شد.

وی هدف از اجرای طرح را دگرگونی و افزایش پوشش گیاهی شهرستان سرایان عنوان کرد و با بیان اینکه در سال های اخیر رویکرد این اداره بر کاشت درختان مثمر بوده است، اض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطری برای انقراض کما

زنگ خطری برای انقراض کما