مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 14:122022-03-09اقتصادي

کاهش تعداد بنگاه های مشکل دار در شش ماه گذشته


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش تعداد کارگاه ها و بنگاه های اقتصادی مشکل دار در شش ماه گذشته خبر داد و گفت: مشکل 12 هزار نفر از کارگران این بنگاهها نیز طی این مدت برطرف شده است.

- علی حسین رعیتی فرد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال جاری 1742 بنگاه اقتصادی دارای مشکل داشتیم که در جهت حفظ اشتغال آنها تلاش شد و توانستیم تعداد بنگاه های مشکل دار را به 1707 بنگاه برسانیم.

وی گفت: این بنگاهها به نوعی اختلاف بین کارگر و کارفرما داشتند و با اقدامات و تلاشهای صورت گرفته، 8.

6 درصد بنگاه های مشکل دار نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است؛ همچنین تعداد کارگاههای دارای مشکل از 1044 کارگاه به 953 کارگاه رسیده است.

به گفته معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طی این مدت تعداد کارگران دارای اختلاف و مشکل نیز از 127 هزار نفر به 115 هزار نفر رسیده و مشکل 12 هزار نفر از کارگران این بنگاهها حل شده است.

رعیتی فرد در ادامه از راه اندازی سامانه پایش کار به نشانی خبر داد و درباره اهداف ایجاد سامانه، گفت: فصل چهارم قانون کار موضوع حفاظت فنی و ایمنی بهداشت محیط کار و ماده 91 قانون کار تشکیل کمیته های حفاظت فنی و همچنین صیانت از نیروهای کار و پایداری مشاغل از جمله دغدغه های وزیر کار بود و برای اینکه بتوانیم اطلاعات کامل تری در این خصوص به دست بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تعداد بنگاه های مشکل دار در شش ماه گذشته

کاهش تعداد بنگاه های مشکل دار در شش ماه گذشته