مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 14:322022-03-09سياسي

سیدجمال الدین اسدآبادی مجاهد احیای اسلام بود


سیدجمال الدین اسدآبادی  را باید یک مجاهد در راه احیای اسلام و یک ایدئولوگ بزرگ دانست که تاثیر فراوانی بر بیداری اسلامی بر جا گذاشت.

- ایسنا/همدان فرماندار اسدآباد گفت:سیدجمال الدین اسدآبادی  را باید یک مجاهد در راه احیای اسلام و یک ایدئولوگ بزرگ دانست که تاثیر فراوانی بر بیداری اسلامی بر جا گذاشت.

حسین علی شرکایی در دومین کنگره بزرگداشت بیدارگر مشرق زمین ،سیدجمال الدین اسدآبادی که در سالن همایش های سردار شهید سلیمانی دانشگاه سیدجمال برگزار شد،اظهار کرد: سیدجمال الدین اسدآبادی به عنوان فردی عدالت طلب مصلح و آزادیخواه با اتکا به نظریات فلسفی و اجتماعی خود به دنبال دستیابی جوامع اسلامی به اتحاد در قالب امت واحده تحت عنوان اتحادیه دولت های اسلامی بود.

وی افزود:سید جمال الدین علاوه بر مبارزه با استعمار سیاسی و اقتصادی با اشیای فرهنگی غرب به مبارزه پرداخته و در پی آن بود تا جوامع اسلامی هویت خویش را در برابر هویت غیردینی مهاجم حفظ و تقویت کنند.

شرکایی از بیدارگر مشرق زمین به عنوان یکی از آغازگران بیداری اسلامی در دنیای معاصر یاد کرد و گفت: سید جمال الدین اسدآبادی با شناخت عناصر استبداد خرافه و استعمار به عنوان عوامل اصلی عقب ماندگی جهان اسلام در پی چاره اندیشی در این زمینه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیدجمال الدین اسدآبادی مجاهد احیای اسلام بود

سیدجمال الدین اسدآبادی مجاهد احیای اسلام بود