مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 14:572022-03-09اقتصادي

بزرگترین چالش های بشری در قرن21 چیست؟


هماهنگ کننده ارشد مرکز سازمان ملل متحد برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در آسیا و اقیانوسیه گفت: بزرگ ترین چالش بشری در قرن 21، تغییر اقلیم و رشد بی رویه مناطق شهری است و در آخرین جمع بندی های جهانی مخاطرات بیولوژیکی مانند کووید-19 نیز اضافه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصطفی محقق در مراسم افتتاحیه مرکز بین المللی مطالعات تاب آوری شهری پژوهشکده سوانح طبیعی که ظهر امروز برگزار شد، به بیان مباحثی پیرامون مفهوم تاب آوری، ریسک ها و تهدیدهای شهری و نیز رابطه علوم، سیاست گذاری و اقدام پرداخت و گفت: اولویت اول ایجاد تاب آوری این است که مردم، جوامع و کشورها بتوانند باقی بمانند و بعد از این که این بقا ایجاد شد، ریسک های موجود و محتمل کاهش پیدا می کند و نهایتاً به توسعه اجتماعی و اقتصادی کمک می کند.

بنابراین، تاب آوری یک هدف مستقل و نهایی نیست.

تاب آوری علاوه بر مسائل کالبدی، کاربردی نیز است؛ تاب آوری برای کاهش ریسک است و کاهش ریسک برای توسعه اجتماعی و اقتصادی ضروری است.

وی با بیان اینکه برابر آخرین آمارها حدود 55 درصد جمعیت دنیا در مناطق شهری ساکن هستند، گفت: طبق تخمین های انجام شده تا سال 2050، میزان سکونت جمعیت در شهرها به 68 درصد خواهد رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین چالش های بشری در قرن21 چیست؟

بزرگترین چالش های بشری در قرن21 چیست؟