مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 16:372022-03-09سياسي

فرهنگ اصیل اسلامی مورد غفلت قرار گرفته است/سنت های غلط باید برچیده شود


فرهنگ اصیل اسلامی که همان فرهنگ عطوفت، مهربانی، تفکر، تدین و تعقل است، در کشور ما مورد غفلت واقع شده است.

- ، آیت الله محمدرضا ناصری، ظهر چهارشنبه در دیدار با معاون حقوقی و امور استانهای وزیر ارشاد با بیان اینکه فرهنگ همواره تحت تاثیر مشکلات مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بوده است، اظهار داشت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و اسلام نیز یک فرهنگ اصیل است بنابراین بحث فرهنگ نباید تحت الشعاع سایر بخش ها قرار گیرد.

وی بیان کرد: تاکنون دولت ها در کشور ما به مسئله فرهنگ و مواردی همچون امر به معروف و نهی از منکر توجه نکرده اند، برخی وامدار غرب بوده اند و در این زمینه فرهنگ اصیل اسلامی اقدامی نکرده اند و برخی نیز فکر و برنامه و قدرت اجرا نداشته اند.

ناصری تصریح کرد: فرهنگ اصیل اسلامی مورد غفلت قرار گرفته و این فرهنگ اصیل، فرهنگ تدین، تفکر، تعقل، رأفت، عطوفت و مهربانی است.

وی ادامه داد: دشمن این فرهنگ اصیل را از ما گرفته و این موضوع به طور ویژه در سیستم آموزشی ما مشاهده می شود زیرا دشمن با برنامه ریزی، تعقل و تفکر و تدین را از سیستم آموزشی ما حذف کرده است.

امام جمعه یزد بیان کرد: فرهنگ تدین، تفکر و تعقل باید از ابتدا در فرهنگ ما وجود داشته باشد و امروز که مجال وجود دارد، باید در راستای فرهنگ عمومی حرکات جدی تری انجام دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ اصیل اسلامی مورد غفلت قرار گرفته است/سنت های غلط باید برچیده شود

فرهنگ اصیل اسلامی مورد غفلت قرار گرفته است/سنت های غلط باید برچیده شود