مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 20:022022-03-09بين الملل

انگلیس به اوکراین موشک ضدهوایی ارسال می کند


وزیر دفاع انگلیس گفت برای حفظ توان مبارزه هوایی اوکراین، لندن موشک های ضد هوایی به کی یف اهدا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، بن والاس وزیر دفاع انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد کشورش برای حفظ توان مبارزه هوایی اوکراینی ها، به این کشور موشک ضدهوایی می فرستد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، والاس گفت: اینکه اوکراین بتواند توان خود برای پرواز و سرکوب حملات هوایی روسیه را حفظ کند امری حیاتی است .

وزیر دفاع انگلیس افزود: در پاسخ به درخواست اوکراینی ها، دولت تصمیم گرفت اهدای موشک های سریع ضدهوایی استار استریک قابل حمل را در نظر بگیرد .

او در ادامه مدعی شد: معتقدیم که این سامانه همچنان در زمره تعریف تسلیحات دفاعی قرار دارد اما به نیروهای اوکراینی اجازه می دهد در آسمان خود دفاع بهتری داشته باشند .

والاس گفت، این تصمیم در اصل به منظور تأمین این سامانه ها اتخاذ شده و دولت در تلاش است چگونگی انتقال آن ها به اوکراین و آموزش کار کردن با آن ها را مشخص کند.

پیش تر اوکراین از انگلیس بابت ارسال موشک های ضد تانک که به آن ها در متوقف کردن پیشروی روس ها به سمت کی یف نقش مهمی داشته اند، قدردانی کرده است.

وزیر دفاع انگلیس در ادامه اظهاراتش گفت: تمام آنچه انجام می دهیم بر اساس تصمیم برای تأمین سامانه های دفاعی است و به طوری تنظیم شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگلیس به اوکراین موشک ضدهوایی ارسال می کند

انگلیس به اوکراین موشک ضدهوایی ارسال می کند